CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, May 25, 2011

Mencari NUR....

Yup! Aku sedang mencari NUR- cahaya yang aku harap dapat menerangi hidup aku. Kehilangan seseorang yang aku kenal sejak aku lahir ke dunia ini, bukan sesuatu yang boleh aku terima dalam masa yang singkat. Walaupun beliau masih hidup, tapi jujur aku katakan bahawa aku telah hilang seorang ayah, aku tak dapat rasa lagi kasih dia pada aku atau adik-beradik yang lain.

Ya! Sedih... Kecewa... Hancur sudah hati kecil si anak yang baru nak kenal dunia bila dapat tahu ayahnya tak kan kemmbali lagi ke pangkuan keluarga. Ya allah, berat ujian yang kau beri pada ibuku dan keluargaku.

Tak sanggup rasanya melihat airmata dari mata ibu tua itu mengalir tak henti tiap malam kerana merindukan si suami yang tak kunjung tiba. Tak sanggup bila si kecil bertanya dimana Tok Ayah yang sudah lama tak jumpa. Sedih hati, pilu bila mengenangkan yang aku tak mungkin bersua lagi dengan abah.

Sudah! Jangan lagi di tangis orang yang tak mengingati kau lagi!

Aku mohon agar DIA tabahkan hati keluarga aku, tenangkan jiwa kami... serta berikan NUR pada kami, agar kami dapat mencari jalan yang KAU redhai...amin.

No comments: