CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, April 18, 2011

Akibat mulut, badan binasa.

Lama sangat dah rasanyatak post apa-apa di blog. Takda lagi masa lapang macam waktu study dulu. Tapi bila terdengar dari kawan-kawan tentang perempuan yang suka meroyan tu post something yg menyakitkan hati kawan-kawan yang membaca, maka terpanggil jari-jemari ni untuk post sesuatu tentang: Jagalah mulut dan diri anda supaya jangan jadi lancang sangat dan KIASU.

Kelakar bila orang sibuk bagitahu satu dunia bahawa dia dan ramai lagi menjadi mangsa. (sedangkan 2org je kot??) Padahal aku dan kawan-kawan aku lebih ramai yang terkena dengan mulut manis si meroyan. Tak apalah, biar orang kata kita jahat kan? Sebab dia 'teramat' la baik sehingga sanggup mencerca ibubapa orang lain, serta orang2 yg die panggil KAWAN. Best kan dapat kawan seperti ini?

Sangat bersyukur kerana dipertemukan dengan manusia sedemikian rupa. Alhamdulillah, aku telah belajar dari kesilapan- jangan mudah percaya pada mulut *@#$! seperti dia.

Dan aku amt bersyukur juga, kerana usaha si meroyan untuk memecah-belahkan aku dan sahabat2 aku tidak menjadi. Ya, aku mungkin hilang seorang kawan (tapi tak rugi kerana insan tersebut mengharap kan sesuatu yang tak patut), manakala sahabat2 yang lain masih setia dgn aku. Terima kasih si meroyan, kerana apa yang kau buat telah mengeratkan lagi persahabatan aku dan mereka. SYABAS!

BTW, hanya Allah swt yang benar2 tahu apa sebenarnya yang terjadi. Tapi if u still insist nak kecoh bahawa kau telah jadi mangsa keadaan, silakan. Kiamat menanti, hukuman yg pasti.

Renungkan2 dan selamat beramal..

P/S: dulu pandai mengata orang, buat dosa itu la, ini lah,"i takkan buat semua tu...", "i tak suke sentuh2 laki.."...huhuhu, WTF lah kan...lain kali jangan mengata oran sbb kadang2 kita yg lebih nanti....

No comments: