CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, July 10, 2013

26 dan jodoh

 17 Jun yang lepas, genap la umur aku 26 tahun.

 26 tahun diberi peluang oleh Allah SWT untuk hidup di bumi ciptaanNYA.

Selama 26 tahun aku bernafas, aku boleh kira dengan jari, berapa banyak perkara yang membanggakan yang pernah aku buat, berapa banyak pencapaian yang telah aku capai. Am I proud of it all?

26 tahun. Banyak lagi yang belum aku capai. Ijazah dan master pun belum dapat aku genggam. Kerja masih sebagai setiausaha. Gaji masih di tahap non-exec. Kebebasan dan layanan orang lain pada aku pulak dah macam layanan budak baru nak masuk sekolah menengah.

Nak tukar kerja, banyak risiko dan perkara yang aku kena amik kira sebelum pikir nak pindah kerja.
Nak sambung study, masih belum ada kemampuan.
Nak besarkan business,  haih, banyak dugaan.
Nak tamatkan zaman bujang, hanya aku sorang je yang pikir pasal kahwin.

Sudahnya, aku berniat untuk stay macam ni sampai aku dapat capai semua impian dan cita-cita aku. Biarlah nikah tu menjadi sesuatu perkara yang paling terakhir aku akan pikirkan. Penat dah jadi perigi cari timba, orang tu tak ada ura-ura nak menikah dengan aku, bertunang pun tidak. Asyik nak tunggu jodoh datang dengan sendiri.  Mungkin dia rasa aku bukan jodoh dia. Tak pe la kalau macam tu. Maknanya dia juga bukan jodoh aku. Ya allah, kalau benar dia bukan jodoh aku, jauhkan la aku dari dia. Amin....

No comments: