CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, February 26, 2010

Mari belajar menikam kawan anda

1. rapat dengan seseorang yang sebelum nih anda tak pernah rapat.

2. tengok kawan-kawan orang tu pula, berbaloi untuk ditikam atau dilaga-lagakan sama sendiri tak?

3. mulakan operasi baik di depan tapi mulut longkang di belakang orang yang kita rasa dah mula dapat kepercayaan dia.

4. jauhkan dia atau jarakkan hubungan dia dengan kawan-kawan lama dia, yang lebih lama kenal dan berkawan dengan dia, yang lebih rapat dengan dia tu lagi la kena jauhkan.

5. Cuba jadi seperti kawan baru anda. tiru semua gaya dia, beli semua pakaian atau apa saja sama seperti dia punya. kalau boleh brand dan harga juga sama ye.

6. cuba jadi seperti dia. ini termasuklah rapat dengan kawan-kawan baik dia. tunjukkan yang anda memang rapat dengan mereka, dan tunjuk pada mereka yang anda lebih kenal dan memahami kawan baru anda tadi. kalau boleh, biar mereka rasa yang mereka sendiri tidak begitu mengenali kawan baik mereka itu.

7. mulakan atau timbulkan satu isu. kalau boleh yang agak sensitif. tapi kalau isu kecik pun boleh. ikut citarasa anda, sama ada anda dramaqueen atau orang yang cintai kesederhanaan.

8. timbulkan isu itu dengan kawan baru anda. beritahu si dia bahawa anda memahami perasaannya dan mahu sedarkan si dia bahawa kawan-kawan baik si dia itu sebenarnya banyak bercerita di belakang si dia. buat sedramatik yang boleh, lagi bagus kalau anda boleh menangisi 'nasib malang' kawan baru anda tu (tapi ingt, nasib malang tu mesti direka oleh anda ye..)
Reka cerita buruk tentang kawan baru anda, dan terangkan pada si dia bahawa anda mengetahui cerita ini dari kawan-kawan baik beliau.

9. kemudian, beralih pula pada kawan-kawan baik si dia. ceritakan perkara-perkara buruk yang anda reka pada mereka, dan beritahu bahawa anda mengetahui cerita ini dari si dia. kalau boleh, buat sampai mereka ini hilang kepercayaan pada si dia. lagi bagus kalau mereka ini putuskan persahabatan dan beralih, berkawan dengan anda.

10. cerita pada semua orang yang mengenali anda tentang keburukan (anda harus mereka-reka semua ini) si dia. Tambah pula dengan cerita tentang pengorbanan anda, pertolongan anda pada si dia yang tak terkira. kalau boleh tunjukkan kesedihan yang mendalam seperti menangis, kalau boleh meraung lagi bagus semasa bercerita supaya nampak cerita anda lebih 'real'.

11. teruskan mereka cerita sehingga orang disekeliling mempunyai tanggapan buruk pada si dia. buat sehingga si dia hilang kawan. anda juga tidak boleh bertegur dengan si dia.

TAPI KALAU SI DIA MASIH MEMPUNYAI SEGOLONGAN SAHABAT YANG MASIH BERDIRI DIBELAKANGNYA, WALAUPUN ANDA TELAH MENYEBARKAN BERBAGAI CERITA BURUK YANG DIREKA, MAKNANYA ANDA TIDAK BERJAYA UNTUK MENJADI PENIKAM BELAKANG YANG SUKSES. ANDA HARUS MENDALAMI ILMU MENIKAM BELAKANG YANG LEBIH HEBAT.

DAN ANDA HARUS LAH SENTIASA BERINGAT TENTANG HUKUM KARMA. WHAT YOU GIVE, YOU WILL CERTAINLY GET IT BACK, MIGHT BE EVEN WORST THAN THE PERSON YANG ANDA ANIAYAI.

DAN ANDA HARUS SENTIASA SEDAR DIRI BAHAWA ANDA HAMBA ALLAH YANG HINA LAGI KEJI, MUNGKIN ORANG YANG DIFITNAH DAN DIANIAYA TAK DAPAT MEMBALAS PERBUATAN ANDA..TAPI ALLAH SENTIASA ADA UNTUK MEMBANTU HAMBA TERANIAYA.

PERINGATAN JUGA, BERPADA-PADA JIKA MENGGUNAKAN NAMA ALLAH. JANGAN IKUT SEDAP MULUT. NANTI BADAN BINASA. JANGAN INGAT ANDA TAHU SEGALA TENTANG MANUSIA, DUNIA, AGAMA DAH TUHAN YANG ESA.

1 comment:

CorNFLiqUe said...

aku xnak tikam...aku nak kasi potong kepala...boleh??